KURUMSAL / Tarihçemiz

Doğasında Saflık ve Sağlıkla…

Avcılık merakı ile tanınan Murat Arıç’ın 1952 yılında Uludağ’ın eteklerinde dolaşırken doğal bir maden suyu kaynağını keşfetmesiyle başladı Kınık’ın hikâyesi. Sağlık ve serinlik sunan bu kaynağın işlenmesi fikri ile Murat Arıç, Türkiye’nin en köklü içecek markalarından birinin temellerini attı.

Makineleşme ve tesisleşmenin ardından bir limited şirket olarak faaliyet gösteren Kınık, kısa sürede Türkiye’nin en bilinen doğal maden suyu olmayı başardı. Eczanelerde şifalı su olarak satışa sunulan Kınık Maden Suyu 1972 yılında M. Rauf Arıç yönetiminde Kınık Maden Suları A.Ş unvanına kavuştu.

Hızlı tesisleşme ve teknolojik gelişmelere ayak uydurarak Türkiye’nin uzak noktalarına dek ulaşan Kınık, yıllar içinde artan doğal maden suyu tüketicilerine layık olma çabasıyla sektörünün ilk üç markasından biri haline geldi.

Kınık, 1991 ve 1992 yıllarında Paşabahçe’nin dönüşümsüz şişe üretimiyle depozitosuz ürün çeşitlerini tüketicisine sunmaya başladı.

2000 Yılı; Kınık İçin Teknoloji ve Büyüme Çağı

1993 yılında M. Rauf Arıç’ın ani vefatı ile Kınık markasında yönetim meşalesini Didem Arıç (Kurdoğlu) taşımaya başladı. Çok genç yaşta Türkiye’nin bu önemli markasını yönetmeye başlayan Didem Kurdoğlu, gençliğinin vizyonu ve dinamizmi ile yeni fabrika inşası ve İtalya’dan son teknoloji makinelerin getirilmesi gibi önemli başarılara imza attı. Maden suyu sektöründe birçok ilki gerçekleştiren Didem Kurdoğlu Dünya Gazetesi tarafından Bursa'da 2000 yılında Yılın En Başarılı İş Kadını unvanına layık görüldü.

Didem Kurdoğlu’nun evliliğinin ardından yönetim kurulu başkanlığına Rahmetli M. Rauf Arıç beyefendinin eşi Bilgi Arıç, çocukları Berna Arıç ve Ceyhun Arıç geçti.

2000’li yılların başında gerçekleştirilen yatırımlarla Kınık, 27,000 m² açık ve 9,500 m² kapalı alanda 4 hat üretim yapmaya başladı. Saatte 165.000 şişe dolum kapasitesi ve 3 vardiya ile 24 saat ürün üreten Kınık, ürünlerini Türkiye’nin ve dünyanın dört bir yanına ulaştırmaya başladı.

KINIK Tarihçe

İçecekte Kınık İçenlere Sağlık

Ürün çeşitliliğini artırmaya yönelik hamlelerle 2009 yılında “Kınık Sağlıklı İçecek Grubu” stratejisi oluşturuldu. Bu strateji kapsamında sade maden suyunun yanında meyve aromalı maden suyu Kınık Vio, Türkiye’de ilk ve tek gerçek meyveli, zengin mineralli vitaminli Kınık Activ Extra, Kınık Limonata ve Kınık Gazoz üretimi yapılmaya başlandı. Bugün yirmi adet Kınık ürünü tüketicilerine sağlık ve serinlik sunuyor.

Türkiye’de içecek sektörünün rotasını çizen Kınık, 60 yılı aşan ustalığı, teknolojik üretim kabiliyeti, depolama gücü, yaygın dağıtım ve satış organizasyonu ile yurtta ve dünyada severek tüketilen köklü bir içecek markası olmanın gururunu yaşıyor.

KINIK Tarihçe
KINIK Tarihçe
KINIK Tarihçe